FINAL FANTASY VI
Een vernieuwde 2D-versie van de zesde game uit de wereldberoemde FINAL FANTASY-serie! Geniet van het tijdloze verhaal dat verteld wordt aan de hand van charmante retrographics. Alle magie van het origineel met verbeterd speelgemak.
Door de oorlog der magiërs is magie uit de wereld verdwenen. Duizend jaar later vertrouwt de mensheid op machines, totdat er een jonge vrouw met magische krachten wordt gevonden. Met behulp van het magicite-systeem kunnen spelers zelf bepalen welke vaardigheden, magische spreuken en oproepen hun teamleden leren. Alle speelbare personages hebben hun eigen verhaal, doelen en lotsbestemmingen. Geniet van de met elkaar verweven verhalen in dit grootse melodrama.
FFVI, het hoogtepunt van de FF-serie tijdens de release, wordt tot op de dag van vandaag als een van de beste games ooit beschouwd.
・De presentatie van de operascène in het spel is bewerkt en er is een nieuw muzieknummer met zang voor opgenomen.
(Deze remaster is gebaseerd op de originele 'FINAL FANTASY VI'-game uit 1994. Functies en content kunnen verschillen van eerder uitgebrachte versies van de game.)