Het is oorlog.
De Republiek Galbadia mobiliseert onder leiding van de tovenares Edea zijn indrukwekkende legers tegen de andere landen van de wereld.
Squall en andere leden van SeeD, een elitegroep huurlingen, werken samen met de verzetsstrijder Rinoa om te strijden tegen de tirannieke overheersing door Galbadia en om te voorkomen dat Edea haar uiteindelijke doel bereikt.