Fall of Light is een actie-RPG met een sterk verhaal dat zich afspeelt in een wereld die wordt verslonden door de duisternis. Jij bent Nyx, een oude krijger die een gevaarlijke reis onderneemt met zijn dochter, Aether, een ‘indigo-kind’ dat licht uitstraalt. Alleen samen zijn ze sterk genoeg om hun missie te voltooien: de enige plek op aarde bereiken waar nog zonlicht is.