Fantasy Strike is een kleurrijke vechtgame waarin fantasy en martial arts worden gecombineerd. De game richt zich op diepgang en strategie, in plaats van lastig uit te voeren acties. Fantasy Strike is ontworpen om toernooien te spelen, maar is ook uitermate geschikt voor spelers die nog niet eerder vechtgames hebben gespeeld. Online kan gespeeld worden via de uitstekende GGPO-netwerktechnologie. Bovendien is de game voorzien van verschillende spelstanden voor een enkele speler.