Fear or Evil : Nightmare Horror Scary Game Phobia 2023 Simulator Hunter Games
De actie van het spel begint zodra de hoofdpersoon wakker wordt op een voor hem onbekende en mysterieuze plek en wordt aangevallen door een onbekende man. Het personage is in de war omdat hij zich niet alles herinnert wat er is gebeurd en niet begrijpt wat er nu met hem gebeurt. Hij besluit de kamers te gaan controleren om alles te analyseren en te onthouden wat er is gebeurd. Hij realiseert zich dat hij zich in een kelder bevindt en terwijl hij door alle kamers loopt, wordt hij aangevallen door mensen met uiterlijke mutaties.
De game heeft momenteel 2 niveaus, elk niveau is ontworpen om moeilijker te zijn dan het vorige en elk heeft een andere locatie en andere mechanica om te gebruiken. De game moedigt je aan om de omgeving zorgvuldig te verkennen, aanwijzingen te verzamelen om je onderzoek te ondersteunen en bewijs te vinden om de waarheid over wat er is gebeurd bloot te leggen.
Er zijn geen missiemarkeringen of hintsystemen om je op je reis te helpen. Je wordt gedwongen om na te denken, de punten met elkaar te verbinden en dingen in elkaar te zetten, waardoor je je een echte onderzoeker voelt.