Staken, vallen, elektrische hekken en vuurkringen zijn slechts enkele van de vele gevaren die deze waaghalzige soldaten moeten ontwijken in een totaal van 45 missies. Je treft drie typen vogels aan met verschillende vaardigheden, maar zelfs de dappersten halen het niet zonder je hulp.
Het draait niet alleen om het strategisch plaatsen van de beperkt beschikbare objecten in het terrein. Je moet ook nadenken over de positie en vaardigheden van de soldaten, de juiste timing van hun bewegingen en de interactie die ze hebben met objecten.