Fracter is een gevoelig, isometrische puzzelavontuur spel gesitueerd in een mysterieus labyrint van gloeiende zwarte architectuur. Het spel volgt een gesluierde jonge held die een gevaarlijke zoektocht is begonnen om de innerlijke duisternis te verdrijven. Spelers moeten deze wereld van schaduwen verkennen, geheimen ontdekken die in het donker verborgen zijn, en onheilspellende wezens te slim af zijn, terwijl ze elke zorgvuldig ontworpen puzzel oplossen met hun enige kracht tegen de duisternis: licht. Dramatische landschappen in grijstinten, een griezelig omgevingsgeluid en een poëtisch, zelfreflecterend verhaal wachten op je op deze emotionele reis om licht te maken in een verduisterde wereld.