Frederic is weer terug... Hoewel hij de vorige keer als overwinnaar uit de strijd kwam, zijn de kwade krachten weer terug. Zeitgeist*, de verdorven cybernetische belichaming van het absolute kwaad, heeft een plan. Hij heeft het snode plan om Frederic in de maalstroom der tijd te werpen en alles van hem af te pakken wat hem het meest dierbaar is. En Zeitgeist is niet alleen. Frederic moet het opnemen tegen de geïnfecteerde, in cyborgs veranderde grote componisten uit het verleden. Het enige wat onze held nog heeft, zijn zijn vaardigheden en piano - maar is dat deze keer genoeg?
Het derde spel in de serie bevat nog meer fantastische muziek en alle onderdelen uit de vorige Frederic-spellen die de spelers zo geweldig vonden.