FullBlast, met een stijl die is geïnspireerd door de jaren 80 en 90, is een verticaal scrollende shooter die alle gamers die vele uren in hun lokale speelhal hebben doorgebracht om Shmups te spelen een nostalgisch gevoel zal geven. Maar maak je geen zorgen, want ondanks het van oorsprong retro is, zijn er verbeteringen en moderne technologieën toegepast met als resultaat een moderne en levendige game. Deze game is de perfecte manier om een nieuwe generatie gamers te introduceren in een grotendeels onaangeboord genre.