"Action RPG." Een genre dat symbool staat voor avontuur. Een genre dat een grote rol heeft gespeeld in de jeugd van vele gamers.
Op een dag, tijdens een feest om de goden te eren, keerden de zwaarden van de zwaardvechter zich om onbekende redenen tegen de goden.
Een van de goden, Ozone, was woedend en sloot de zwaardvechter op op de top van een berg die nu bekendstaat als Swords Peak.
Dit verhaal begint 5000 jaar na de strijd tussen de twee, in de buurt van het kleine dorpje Cardina.