Haar reis door verdriet komt tot uiting in haar jurk, die nieuwe mogelijkheden toekent om haar vervaagde realiteit beter te kunnen gebruiken. Terwijl het verhaal zich ontvouwt, zal Gris emotioneel groeien en haar wereld op een andere manier zien, en nieuwe wegen blootleggen om te ontdekken met haar nieuwe vaardigheden.
GRIS is een serene en levensechte ervaring, vrij van gevaar, frustratie of dood. Spelers zullen een zorgvuldig ontworpen wereld ontdekken die tot leven is gebracht met delicate kunst, gedetailleerde animaties en een elegante originele score. Door middel van de game light puzzels, platform-sequenties en optionele op vaardigheden gebaseerde uitdagingen zullen zich openbaren als meer van Gris's wereld toegankelijk wordt.