"Het is weer een doodnormale dag in Gleaner Heights. Ik stond op, ging naar de dagwinkel, kocht wat zaadjes, plantte ze, bereidde spaghetti bolognese, ging houthakken, molk m'n koeien, gaf ze te eten, stapte in m'n boot, ging duiken, vond een grot, vocht tegen een reusachtige krab, nam wat mooie spullen, stond weer op, ging wat drinken. De dochter van de hoteleigenaar kijkt raar naar me. Ik had haar die laars die ik gevonden heb niet moeten geven..."
Je kunt groenten verbouwen, dieren verzorgen, vissen, machines en voorwerpen maken, koken, vrienden worden met de dorpelingen, op ontdekkingstocht gaan, zeilen, duiken en meer.
Er zijn meer dan 300 voorwerpen die je kunt gebruiken en meer dan 45 uitrustingen die je kunt dragen.