De bemanning van een ruimteschip, die geconfronteerd wordt door een mysterieuze en dodelijke dreiging die bekendstaat als de 'Gnosia' en geen idee heeft wie van hen werkelijk de vijand is, formuleert een wanhopig plan om te overleven. De meest achterdochtigen onder hen zullen een voor een in een 'koude slaap' worden gebracht in een poging het schip volledig van Gnosia te bevrijden.
Het is echter bijna onmogelijk om te zeggen of elke persoon die in de koude slaap werd gebracht, werkelijk Gnosia was – of gewoon een arme, ongelukkige zondebok, opgeofferd door de Gnosia voor hun eigen overleving. Kunnen de mensen als overwinnaar uit de bus komen? Of is de mensheid gedoemd...?