Golem Gates is een postapocalyptische scifi-game waarin actie en strategie worden gecombineerd met kaartgevechten. Je legers moeten het opnemen tegen buitenaardse machten. Kies uit 100 kaarten (die Glyphs worden genoemd) en gebruik diverse eenheden, gebouwen, upgrades en meer. Speel in de singleplayerstand, werk samen in de online-coöpstand of neem het juist online op tegen andere spelers.
Een oude dreiging vloeit door de Golem Gates en alleen de Harbinger houdt de wacht. Bewapend met The Ash moet je een wereld beschermen die is verwoest door oeroude oorlogen.