Golf Club Nostalgia
De rijken der aarde vluchtten naar Mars, maar keren terug naar een desolate aarde om een balletje te slaan. Elke hole in het postapocalyptische landschap heeft z'n eigen verhaal en unieke manier om tot de perfecte slag te komen. Speel dwars door brutalistische gebouwen, halfvergane winkelcentra en verlaten musea. Neonreclames en gevatte graffiti steken de draak met onze tijd, de Silicon Valley-cultuur en de mens zelf.
Drie bronnen vertellen beetje bij beetje hoe de mensheid ten onder ging. Zo is er de eenzame golfer die terugkwam naar de aarde om nog één keer de green op te gaan. Radio Nostalgia From Mars, een Martiaanse radiozender, vertelt over het leven van de mensen die wisten te ontsnappen. Tot slot is daar de vertelstem van een verre, 'geheime toeschouwer'.
Onderweg luister je naar een met zorg samengestelde soundtrack en persoonlijke verhalen, uitgezonden op Radio Nostalgia From Mars. Deze zender is gericht op Marsbewoners die hunkeren naar het oude aardse leven, met muziek uit de jaren 2020 en herinneringen aan de planeet. Een zoetgevooisde radio-dj praat alles aaneen met berichten waaruit blijkt dat het leven op Mars niet over rozen gaat.
Drie speltypen, voor elke golfer wat wils. Ben je een casual speler? Richt je dan op het verhaal en een ontstressend potje golf in het speltype Story. Extra uitdaging vind je in speltype Challenge, waarin je onder par moet komen door perfect te slaan en puzzels op te lossen. Echte pro's spelen speltype Iron, waarin elk foutje te veel is. Door de toegankelijke besturing en minimale gebruikersinterface speelt iedereen in z'n eigen tempo.
Elk exemplaar van de game bevat de digitale Golf Club Nostalgia Official Soundtrack plus een Graphic Novel Art Book waarin het achtergrondverhaal van de eenzame golfer Charley nog verder wordt uitgediept, met prachtige plaatjes.