Golf Story is een game waarin het plezier van golf wordt gecombineerd met een ernstig verhaal dat zich afspeelt op acht verschillende banen. Je beleeft het verhaal als een golfer die alles wat hij liefheeft moet opgeven en een laatste kans krijgt om zijn dromen waar te maken.
Maar niet alles is zo eenvoudig in de golfwereld. Om op gelijke voet te staan met de top moet je zowel op als langs het speelveld je mannetje staan.