Golfing in Aether
Willekeurige golfbaanindeling voor elke speelsessie. Golfen in Aether bereikt dit doordat elk van de holes een eigen, onafhankelijk drijvend eiland is. Er zijn momenteel 80 holes exclusief variaties in het spel. Het spel kiest deze holes aan het begin van een sessie willekeurig uit een pool en creëert procedureel de algehele lay-out van de golfbaan.
Ontmoet vrienden in sessies met ondersteuning voor maximaal 16 spelers online. Met lokale multiplayer kun je vier spelers hebben, elk met hun eigen controller, of maximaal acht spelers die om de beurt spelen met behulp van een gedeelde invoer-pass-the-controller-modus. Je kunt extra lokale spelers meenemen naar onlinesessies.
Vrijheid om verschillende modi te kiezen, zoals samen in realtime spelen (lokale spelers gebruiken split screen) of om de beurt spelen via hotseat. Onlinesessies ondersteunen ook het meedoen als toeschouwer.