Slappy the Dummy heeft een nachtmerrie van Goosebumps-monsters ontketend, en ze zijn er allemaal op uit om jou te pakken te krijgen! Ontsnap aan angstaanjagende wezens zoals de Graveyard Ghoul, Lawn Gnomes, Annihilator 3000, Murder the Clown, en de Werewolf of Fever Swamp terwijl je de verspreide pagina's van Slappy's boek verzamelt om hem tegen te houden. Je verkent de beruchte Goosebumps-locaties op zoek naar aanwijzingen, verstopt je voor monsters en lost Slappy's sluwe puzzels op.
Het is aan jou om een eind te maken aan Slappy's kwaadaardige plan om zijn monsters over de hele wereld los te laten ... maak je geen zorgen, je zult onderweg een aantal bondgenoten hebben zoals Nikola Tesla, Dr. Brewer, en R.L. Stine, ingesproken door Jack Black. Voor de zwakkeren onder ons, let op ---- dit wordt schrikken!