Gutwhale is een begrensde actie-roguelike die zich afspeelt in de maag van een beest! Om de uitdagingen in dit spel onder de knie te krijgen, moet je de balans tussen jezelf en je munitie vinden, terwijl je je een weg baant door een spijsverteringssysteem!
Daal diep af in de ingewanden, hou je munitie in de buurt, ontgrendel maffe hoeden en wordt verpletterd door een busje! Levels worden willekeurig gegenereerd en de laatste uitdaging kan oneindig gespeeld worden!