In de nasleep van een wrede aanval op Free Space stuurt de mensheid verkenningsschepen naar het sterrenstelsel waar de aanval plaatsvond. Maar wanneer een van de piloten niet terugkeert, moet zijn dochter, de getalenteerde ruimtepiloot Sabrina, hem gaan zoeken. Habroxia 2 is een niet-lineaire, oldskool spaceshooter met upgrades, eindbaasgevechten en zelfs New Game+, allemaal verpakt in een retrojasje met pixelgraphics, chiptunes en geweldige gameplay.