“Ik heb nooit iets gegeven om dit schip... Het... ging me er gewoon om om mezelf te ontdekken. Ik kon niet anders. Er was iets diep in mijn hersenen, diep in mijn ziel, dat graaide en vat probeerde te krijgen op mij, en uit wilde vinden hoe alles zit. Maar de treurige waarheid is dat ik daar nooit toe in staat was. Toen niet en nu niet. Ik herinner me nog steeds niet wie ik ben."
Hallo, mogelijk toekomstig bemanningslid! Welkom aan boord van de Shakhter-One, het eerste ruimteschip dat grondstoffen verzamelt uit de atmosfeer van de planeet Jupiter! Nu de grondstoffen van de Aarde vrijwel zijn uitgeput, is het aan de Shakhter-One om de mensheid in al het nodige te voorzien. Dankzij de Shakhter-One zijn we niet langer afhankelijk van steenkool en olie! Ben je er nog niet van overtuigd dat Shakhter-One de plek is voor jouw toekomstige thuis?
Shakhter-One biedt een nieuw begin tussen de sterren! Ieder leven telt aan boord van Shakhter-One! Iedereen heeft werk en alle kinderen beginnen met gelijke kansen! We hebben er vertrouwen in dat Shakhter-One voor jou de perfecte plek is voor de toekomst van je gezin!
“Het enige waar ik werkelijk zeker van kan zijn is dit constante, indringende gevoel diep vanbinnen. Ik ben leeg. Ik ben hol.”
In Hollow ben je een van de piloten die kostbare grondstoffen naar de aarde transporteren vanuit het ruimteship Shakhter-One. Op een dag word je wakker in een noodcapsule die in de buurt van het schip drijft. Je kunt je niet herinneren wie je bent of waarom je hierbuiten ronddrijft. Het enige wat je je kunt herinneren is de code voor het automatische aankoppelen van capsule Nr. 6.
Als je aankoppelt bij de Shakhter-One, wordt snel duidelijk dat er iets vreselijk mis is gegaan. De bemanning is spoorloos en het schip ondervindt rampzalige energieproblemen. Naarmate je meer te weten komt over de verschrikkelijke geheimen van Shakhter-One, dreigt het schip je je identiteit, je geestelijke gesteldheid, en uiteindelijk je leven te ontnemen.
Het ergste kwaad is datgene wat ons beter kent dan wijzelf. En de ergste nachtmerrie is datgene wat voortkomt uit ons verleden, onze angsten, en onze pijn.