Hyperforma is een boeiend verhaal over een eenzame ontdekkingsreiziger die op reis gaat in de ""Ancient Network"", een ouderwetse cyberwereld. Dit is een artefact van een mysterieus verdwenen wereld uit het verleden en hij hoopt de geheimen van de meesters ervan te onthullen.
Tijdens zijn zoektocht ontmoet de held monumentale 'levende' interfaces en hij overwint talloze obstakels tijdens het doorbreken van de meest complexe verdedigingssystemen om uiteindelijk de waarheid te ontdekken, niet alleen over de dramatische gebeurtenissen uit het verleden, maar ook over zichzelf.
De gameplay van Hyperforma is een herziene variant van een klassiek op puzzels gebaseerd arcadespel, wat lijkt op het hacken van geavanceerde virtuele verdedigingssystemen.
Bereid je voor op een fascinerende reis door een unieke wereld, gebaseerd op het werk van William Gibson, Dan Simmons en Peter Watts.