Ikai is een first-person psychologische horrorgame geïnspireerd op Japanse folklore. Beleef de horror aan de hand van zijn kenmerkende yokais, de bovennatuurlijke wezens, en dompel je onder in het bijgeloof van het verleden gedreven door een uniek verhaal en steeds weer nieuwe ontdekkingen.
Ikai belichaamt de geest van het klassieke psychologische horrorgenre met een weerloze hoofdrolspeler die de kwade wezens niet kan aanvallen. Het verkent ook een nieuw soort horror door de speler het rechtstreeks tegen de bedreigingen op te laten nemen, waarbij je niet kunt vluchten of noch kunt aanvallen.