INKULINATI IS GEBASEERD OP ECHTE MIDDELEEUWSE MARGINALIA
Word meester van de levende inkt, pak je veer en bedenk steeds weer nieuwe strategieën waardoor jij de grootste Inkulinatus aller tijden wordt.
De Inkulinati zijn legendarische vechters die elkaar in middeleeuwse manuscripten bestrijden door beesten met levende inkt te tekenen. Dankzij deze toverinkt komen de wezens tot leven en ontstaan er de meest fantastische gevechten. Stuur je beesten naar het slagveld, voer acties op of met ze uit, maak slim gebruik van objecten en verzamel meer levende inkt waarmee je nieuwe beesten kunt creëren om je tegenstander te verslaan.
Elke Inkulinatus heeft zijn eigen leger met verschillende beesten die allemaal hun eigen vaardigheden, sterke en helaas (afhankelijk van aan welke kant je staat) ook zwakke punten hebben. Toch zijn het niet alleen de legers die de uitslag van een duel kunnen beïnvloeden. Elk slagveld heeft zijn eigen omgeving met specifieke gevaren waar je rekening mee moet houden of mogelijkheden die je kunt gebruiken. Denk dus goed na en pas je strategie aan het slagveld aan om het leger van de vijandelijke Inkulinatus te verslaan.
Onthul het mysterie en de geheimen van de Inkulinati en neem het op tegen de Dood, Dante Alighieri enzovoort. Trek eropuit en begin aan je avontuur. Strijd tegen de grootste Inkulinati van het land, tem de ongetemde beesten, bouw je ideale leger, red je meester uit de klauwen van de dood en, vergeet vooral niet om het einde van je missie te vieren met het grootste feest dat ooit in de middeleeuwen is gehouden. Hie-ja!!!
Net als elke aspirant-Inkulinatus, moet jij je eigen mini-Inkulinatus maken. Tijdens het spel leer je alle geheime technieken waarmee je nieuwe beesten kunt tekenen maar ook handigheden van de Inkulinatus op basis waarvan je je eigen leger samenstelt. Je kunt die dappere, onbevreesde ridder spelen die zijn trouwe troepen op zijn tegenstander afstuurt. Of verkies je misschien een tactvollere benadering? Ga in dat geval voor de non die met haar gebeden vijanden kan verwarren en haar eigen dienaren kan genezen. Ontdek deze en talloze andere tactieken en maak ze je eigen. Laat zien wie je bent!
Om elk gevecht voor het nageslacht vast te leggen, zie je boven het slagveld een automatisch gegenereerde tekst die de spannende (of lachwekkende) gebeurtenissen beschrijft.