Insurmountable
Insurmountable is een spannend avontuur met permadood waarin de speler enorme bergen moet overwinnen. Doordat de omgeving op acties reageert, is geen enkele beklimming hetzelfde. Zorg dat je klimmer blijft leven door zijn vitale waarden uit de kritische waarden te houden. Het dynamische weersysteem zorgt dat deze taak best lastig is. Er zijn veranderingen tussen dag en nacht en talloze willekeurige gebeurtenissen waarvan je nooit van tevoren weet hoe ze eindigen. Elke beslissing die je neemt, is belangrijk. Want het zou zomaar je laatste kunnen zijn.
Tijdens elk van de drie geheimzinnige verhalen kom je gevaarlijke dieren tegen, steek je dodelijke diepten over en ontmoet je onheilspellende en welwillende personages die niet altijd de gedaante van een mens hebben. Ook hier bepalen je beslissingen wat er verder gebeurt.
Uiteindelijk moet je de drie bergen overwinnen. De ene berg is nog hoger en dodelijker dan de vorige. Verdeel je krachten en gebruik je uitrusting op de juiste manier. Je krijgt namelijk geen tweede kans en je zult ook nooit een route helemaal leren kennen. In Insurmountable leer je reageren op onbekende gevaren, onvoorspelbare gebeurtenissen en besef je uiteindelijk dat je, net als in het echte leven, de gevolgen van je beslissingen niet kunt overzien. Toch moet je hiermee omgaan en vaak lopen dingen anders af dan je van tevoren had verwacht.