Ervaar de totalitaire Matryoshka door de ogen van Evan - een derderangs journalist die onvrijwillig terechtkomt in een spionagepunt tussen twee machten. Spring in het maffe spionageavontuur, ontdek de geheimen van het bizarre communistische land (en het machtige kapitalistische imperium!), wees getuige van een verhaal vol onvoorspelbare wendingen en ontdek de ware agenda van de mysterieuze Opperste Leider!
Welke zaken zou de liefhebbende vader van de Matryoshkan-natie kunnen hebben met een derderangs kapitalistische journalist?