Jinshin is een JRPG gebaseerd op een oude fantasievertelling, toen de goddelijke wezens Kami naast de mensen leefden.
Mikazuchi, een man van zwaardmeesterschap en wijsheid, sluit zich aan bij de Amaterasu Clan om zijn meester te redden van Onigami Ichigan, het hoofd van een sinistere kracht. Wanneer de oorlog voorbij is, zal vrede of chaos overheersen?
Maak gebruik van de orders van tacticus Mikazuchi en verkrijg krachtige formatie-effecten om het tij van de beurtgebaseerde gevechten vol sfeer en strategie te keren. Gebruik materialen om uitrusting te vervaardigen en de Kami-kunsten binnen wapens te ontgrendelen om extreem krachtige vaardigheden te ontketenen. Leer magische kunsten van de Tsukumo Kami die zich overal ter wereld verbergen, en richt je op de ontwikkeling van je dorp via commando's om beloningen te ontvangen en nieuwe maakformules te leren.