Achter zijn schijnbare eenvoud verbergt Kolumno echt uitdagende en leuke spelmechanica.
Kolumno, zoals andere puzzelgames, vereist intelligentie, planning en geduld, maar de uitdaging houdt daar niet op. Het zal ook je reflexen testen met puzzels waarbij je speciale vaardigheden moet gebruiken zoals: halverwege de lucht stoppen, sneller vallen, kleinere ringen maken of de ringen die deel uitmaken van de kolommen breken.
Laat je niet misleiden door de minimalistische stijl en de ontspannende soundtrack, Kolumno is een van de meest elegante en uitdagende spellen van de laatste tijd.