LUNARK speelt zich af op een verre planeet met een totalitair regime en is een moderne kijk op het 2D-filmplatformer-genre uit de jaren 90. Als Leo, een koerier met unieke vaardigheden en een mysterieus verleden, ren, spring, hang, klim, rol en schiet je door prachtig geanimeerde pixelomgevingen, variërend van een dystopische megalopolis tot griezelige grotten en een buitenaards bos. Je moet vallen omzeilen, puzzels oplossen, upgrades verdienen en het opnemen tegen vijandelijke droids. En als je niet aan het vechten bent om te overleven, ontmoet je een keur aan kleurrijke personages die Leo's loyaliteit op de proef stellen. Ontdek de duistere geschiedenis van het nieuwe thuis van de mensheid en de waarheid over jezelf in dit epische scifi-avontuur!