In de 9e eeuw staken Vikingen de zee over om de eerste nederzettingen in IJsland te stichten, voor eeuwig gedocumenteerd in het grote boek Landnama. Kies een clan en probeer dit onwelkome land te vestigen, maar je moet je strategie verstandig kiezen om de steeds zwaardere winter te overleven en je saga te voltooien.
De spanning van een dungeon crawler met de sfeer van een city builder, Landnama is een overlevingsstrategiegame die je dwingt om zorgvuldig je volgende stap te bepalen. Verken het land en ontdek verborgen uitdagingen en machtige monumenten. Bouw je nederzetting en zet je schrap voor de slopende Winter's Toll. Vestig elke regio met verschillend geschoolde clans terwijl je voor steeds grotere uitdagingen komt te staan en geen tweede kans krijgt.
Dit is geen typisch Vikingspel, er zijn geen gevechten of plundertochten. Dit zijn boeren, ontdekkingsreizigers en bouwers. Maar conflicten ontbreken niet, ze komen in de vorm van een strenge winter die al je aandacht nodig heeft om te overleven.
Landnama is een zware race tegen de klok met een altijd aanwezige tikkende klok die je steeds dichter bij de winter brengt, maar het is ook een prachtige wereld waar je de tijd kunt stilzetten en kunt genieten van de sfeervolle muziek en kunst. Verken in detail de nederzetting die je hebt gebouwd en de geanimeerde bewoners die het bevolken.