The Legend of Arcadieu speelt zich af in een mystiek koninkrijk in een videogame. Het verhaal begint wanneer je per ongeluk het spel betreedt en de grote legendarische held wordt. Nu moet je je weg terug naar huis zien te vinden.
Met de hulp van een schattige tovenares en een aantrekkelijke krijgster moet je het opnemen tegen een horde aantrekkelijke monsters om je bestemming te bereiken. Verken een magische wereld boordevol bloedmooie meisjes, maffe RPG-satire en meerdere romantische opties waar je uit kunt kiezen.
De bundel bevat beide games, The Legend of Arcadieu en The Legend of Arcadieu 2. Elke game biedt meerdere eindes op basis van de keuzes die je tijdens je avontuur maakt.