Vrede had moeten overheersen in de landen van Ixtona nadat een lange oorlog tot een einde kwam onder een wijze koning, tot een plotse samenzwering de vrede weer bedreigde. Kyle, de prins van Ixtona moet nu zichzelf en zijn bondgenoten in een gevecht werpen dat het lot van zijn koninkrijk zal beslissen.