Life of Delta is een avontuurlijk wijs-en-klikspel dat zich afspeelt in een wereld na een enorme ramp.
In ons verhaal volgen we de kleine servicerobot Delta die, net als de andere robots, in deze nietsontziende omgeving probeert te overleven. Vandaag gaat hij in een enorm door de ramp getroffen gebied op zoek naar een verloren vriend. Hij is echter heel klein en moet dus alle zeilen bijzetten om de gevaren en uitdagingen te overwinnen.