Lila's psychedelische wereld is in groot gevaar. Help haar en haar excentrieke vrienden om de volgelingen van de Dirigent te stoppen met het vernietigen van alles wat muzikaal en magisch is in deze meditatieve actie-avonturengame.
Verken deze donkere maar groovy wereld terwijl je het poëtische mysterie ontrafelt dat Lila's verhaal is. Ontdek geheimen, los puzzels op en ga de strijd aan met bizarre beesten en angstaanjagende eindbazen terwijl je probeert de geesten te verenigen en het mysterieuze Sky Island van de ondergang te redden.
Ga onderweg op zoek naar alchemierecepten om nieuwe wapens vrij te spelen. Ga de strijd aan met vijanden met stenen, Titan Eyes, clusterbommen en alles wat je maar naar ze toe kunt gooien, terwijl je door dit op muziek geïnspireerde pixeldroomlandschap dwaalt tijdens Lila's vreemde, maar prachtige reis.