Lone Ruin is een op spreuken gebaseerde roguelike, twin-stick shooter met een focus op herspeelbaarheid. Speel als een ontdekkingsreiziger, op zoek naar een mysterieuze oude kracht in de ruïnes van een magische stad, gebouwd op een bron van magie die door de magiërs van toen gebruikt werd om zichzelf te transformeren en krachten te geven. Delf dieper en dieper, vecht je een weg langs de vreselijke gedrochten met je eigen magische vaardigheden om uiteindelijk het centrum van de Lone Ruin te bereiken.
Een oude stad gesluierd in magie. Wat vroeger een bruisende beschaving was waar mensen in harmonie leefden met de magie, is nu volledig onherkenbaar geworden. Diezelfde magie die hen vroeger hielp in leven te blijven, heeft hen nu tot waanzin gedreven. Wat heeft deze stad verdorven? Na de legendes gehoord te hebben, kom jij, een begaafde toverende verkenner, een millennium later aan bij deze vijandige ruïnes met het doel deze oude kracht te zoeken en de stad eindelijk te zuiveren van de corruptie waardoor deze al die jaren geleden werd verteerd. Het antwoord ligt waarschijnlijk in het centrum van Lone Ruin... als het je lukt daar te komen.
Hier wil je niet onvoorbereid zijn, dus kies de spreuk die het beste bij je speelstijl past om de gevaren van de Lone Ruin te overleven. Maximaliseer je destructieve magische combo met de vele upgrades en aanpassingsopties die beschikbaar zijn, terwijl je je dieper in de ruïnes waagt via het door jou gekozen pad.
Op zoek naar een andere uitdaging? Probeer de Survival-modus voor een getimede uitdaging met golven vijanden. Hoelang kun jij overleven tegen de stijgende moeilijkheidsgraad en de steeds sterkere vijanden?