Spelers komen in de schoenen te staan van "Meta," een cyborg-meisje, in haar tocht om haar schepper "Dokter Ray" te redden uit handen van "Generaal Creeper", de kwade leider van een boevenbende!!
Om het nog erger te maken zijn de zussen van Metagal ook door Creeper ontvoerd en hij heeft ze allemaal in cyborgs veranderd om hun krachten te kunnen gebruiken, zodat hij eindelijk over de wereld kan regeren! Meta moet haar zussen zoeken, ze bevrijden en hun vaardigheden kopiëren.
Maar zelfs als ze acht levels weet te doorstaan, dan is er nog de confrontatie met Creeper zelf!