De elfde titel in deze serie die al vele miljoenen heeft verkocht mixt klassieke 2D-platformelementen met een frisse, nieuwe visuele stijl. Met het nieuwe double-gear-systeem kun je Mega Mans kracht en snelheid een boost geven, waardoor een nieuwe dimensie wordt toegevoegd aan de strakke gameplay waar de serie bekend om staat. De verschillende moeilijkheidsniveau's maken dit de perfecte gelegenheid voor nieuwe spelers om kennis te maken met Mega Man!
De game bevat diverse extra spelstanden, waaronder time trials en missies, wereldwijde klassementen, een galerij met concepttekeningen en nog veel meer!