MetroLand is een arcadespel waarin je op volle snelheid rent en obstakels ontwijkt om zo ver mogelijk te komen.
Het is een endless runner die de erfenis van de klassiekers in het genre volgt om een spel te leveren met eindeloze actie en veel power-ups.
In dit spel beleef je avonturen in de niet al te verre toekomst waarin je speelt als rebellen die op de vlucht zijn voor onderdrukkende krachten. Hiervoor moet je doen wat je het beste kunt: rennen en goede scores halen in elke wedstrijd.