Welkom in het middeleeuwse, magische koninkrijk Micetopia, waar muizen in een vreedzaam dorpje wonen. Helaas begint het verhaal wanneer boze machten alle muizen hebben ontvoerd, behalve één dorpsoudste. Kun jij de held van Micetopia worden en de dorpelingen redden van de duistere handlangers?
In Micetopia speel je een dappere muis die moet vechten, springen en verkennen in een wereld vol mysteries. Versla vijanden, win nieuwe krachten en bevrijd je medeburgers uit de klauwen van de vijand. Heb jij het in je om door de dorpsoudste gekroond te worden tot 'Held van Micetopia'?