Miden Tower is een fantasy-RPG met een meeslepend en dramatisch verhaal. Nadat de Miden Tower is binnengevallen door het Alroval Empire, zijn de magiërs die er wonen in het nauw gedreven op de bovenste verdiepingen. Dit zet een reeks tragische gebeurtenissen in gang die leiden tot een tegenoffensief om de toren terug te veroveren en wraak te nemen op de onrechtvaardigheden die tegen hen zijn begaan.
De heldin is een echte muur die de hoofdpersonages ondersteunt door samen te voegen met muren of indien nodig als windbreker te fungeren. Turn-based gevechten kunnen worden aangegaan met 3x3 grid-gevechten door vaardigheden met verschillende effecten te gebruiken of door golems op te roepen om je vijanden neer te halen. Genereer voorwerpen met alchemie, leer passieve vaardigheden en geniet van de vele quests en extra plezier die je staan te wachten in dit magische avontuur!