Snelle gevechten en uitgestrekte verkenningstochten wachten op je, geïnspireerd door allerlei Metroidvania-klassiekers!
Privé-onderzoeker M.C. Fox jaagt op onverkende planeten op een gevaarlijke criminele organisatie genaamd The Ascended, die de geesten van wilskrachtige individuen in het universum afneemt. Bij een confrontatie tussen de leider van de organisatie en M.C. werd de geest van zijn dochter meegenomen en raakte M.C. zwaargewond, waardoor hij niet meer kon lopen. Nu heeft hij nog maar één keuze: De leiders van The Ascended opsporen met behulp van zijn trouwe bemanning en een robotlichaam genaamd MAG: De Mind-Action-Gear!