Het ziet er misschien makkelijk uit, maar de moeilijkheidsgraad van Missile Command besluipt je. Het duurt niet lang of je bent intens gefocust op het uitschakelen van inkomende raketten en vijandelijke vliegtuigen en het nemen van wanhopige maatregelen om je resterende steden te redden.
Missile Command: Recharged neemt het klassieke arcadespel en voegt verschillende lagen oomph en pizzaz toe. Deze vernieuwde versie van de klassieker introduceert meer power-ups, nieuwe vijanden en een reeks uitdagingen die het aantal tegenverdedigingen tot je beschikking beperken - om nog maar te zwijgen van coöp in alle spelmodi! Een geweldige nieuwe soundtrack van de onvergelijkbare Megan McDuffee vormt een perfecte aanvulling op de gameplay en voegt diepte en afwisseling toe. Natuurlijk kun je je vaardigheden ook testen tegen spelers over de hele wereld in de 32 uitdagingsniveaus of de klassieke eindeloze Arcade-modus.
Power-ups: richt je niet alleen op raketten - richt je op geheel nieuwe power-ups die je speciaal gereedschap geven, inclusief krachtige raketten, schilden en zelfs een speciale schermopruimingsstoot.
Upgrades: gebruik in Arcade de verzamelde punten die je verdient om defensieve eigenschappen te upgraden die je langer in het spel houden - als je ze verstandig gebruikt.
Lokale coöp: tag een vriend om een willekeurige modus in lokale coöp te spelen en coördineer om vijanden nog langer af te weren.
Leaderboards: doe mee aan wereldwijde leaderboards en probeer op te scheppen als de beste raketcommandant.