De dimensionale bol beloofde rijkdom en kennis die de stoutste dromen van de mensheid te boven gaan. Ze was voor iedereen verborgen totdat ze werd ontdekt en naar de koning werd gebracht. De koning was maar een mens... Hij kwam gemakkelijk in de verleiding, en een tijdlang hield de belofte stand. Rijkdom, kennis en ongelooflijke verhalen stroomden het koninkrijk binnen dankzij de bol... maar toen kwamen de monsters. Veel monsters!
Monster Outbreak is een overlevingsspel in pixelstijl met een bovenaanzicht. Je neemt de controle over Yulia, het laatst overgebleven lid van de koninklijke garde, en neemt het op tegen de eindeloze hordes monsters die zijn voortgebracht door de weggelopen dimensionale bol. Bereid je voor, bereid je verdediging voor, zet vallen, kook misschien nog een laatste maaltijd en probeer in leven te blijven.