Ava is de jonge dochter van de briljante, maar ouder wordende wetenschapper Dr. Cavor en Selene, de voormalige koningin van de maan. Selene is een seleniet wiens leven afhangt van speciale energie die alleen maanstenen kunnen leveren. Omdat die er niet meer zijn en de tijd opraakt, vraagt Dr. Cavor Ava om de maan te doorzoeken en zoveel mogelijk stenen mee terug te nemen!
Ava moet de verraderlijke catacomben diep onder het maanoppervlak zien te overleven. Haar vijanden, een legioen corrupte aliens die nu met geweld over de maan heersen, zijn veel minder primitief dan ze op het eerste gezicht lijken. Hun wereld zit vol angstaanjagende technologie, dodelijke vallen, en gewapende soldaten in de aanslag. Ava beseft al snel dat ze haar moeder alleen kan redden door de maan van zichzelf te redden.