Voor het eerst brengt Mortal Shell: Complete Edition alle contentupdates en DLC's samen in één geweldig pakket.
Inbegrepen in Mortal Shell: Complete Edition is de spelveranderende uitbreiding Virtuous Cycle - een geheel nieuwe roguelike modus die willekeurige en herhaalbare wreedheid introduceert in Fallgrim.
Ook aanwezig is Hadern, ooit je ongrijpbare leraar, nu aan jou om te beheersen als het vijfde bezitbare en speelbare personage van Mortal Shell.
Mortal Shell: Complete Edition bevat ook de contentupdate Rotten Autumn, die unieke Shell-tinten toevoegt, een nieuwe minimissie, een krachtige nieuwe fotomodus en een alternatieve soundtrack voor eindbaasgevechten van black-metalband Rotting Christ.