Never Alone: Arctic Collection
Beleef de spannende reis van Nuna en Fox in de zoektocht naar een eeuwige sneeuwstorm die de levens bedreigd van alles wat ze ooit hebben gekend.
Never Alone is een sfeervolle puzzel platformer die ontworpen is samen met de Iñupiaq, een inheemse bevolking van Alaska, en aan de hand van een traditioneel verhaal dat al generaties lang verteld wordt.
Het spel staat op meer dan 75 ''Beste van 2014”-lijsten en heeft de prijs ''Beste Debuutspel'' gewonnen op de BAFTA Games Awards in 2015 en ''Spel van het Jaar'' en ''Meest Invloedrijke Impact'' op de Games for Change Awards in 2015. Daarnaast hebben meer dan 40 inheemse ouderlingen uit Alaska, vertellers en leden uit de gemeenschap bijgedragen in het creatieproces van het spel.
Verken ontzagwekkende omgevingen, verricht heldhaftige daden en ontmoet legendarische personages uit Iñupiaq-verhalen. Alles wordt beschreven door een verteller in de taal van de Iñupiaq.
Speel als Nuna en als Fox — wissel tussen de twee vrienden door simpelweg op een knop te drukken, of speel zij aan zij in local co-op modus en maak gebruik van de unieke vaardigheden van ieder personage om je missies te volbrengen. Nuna kan ladders en touwen beklimmen, zware obstakels verplaatsen en haar bola naar doelwitten gooien om puzzels op te lossen. Fox kan smalle gebieden bereiken waar Nuna niet kan komen, muren beklimmen en hoog springen.
Trotseer de strenge Arctische wereld. Ren onder, door, en over onstabiele bouwwerken in een verlaten kustdorpje. Verken de griezelig stille boomtoppen in een mysterieus bevroren bos. Weersta de sterke wind van de eeuwige sneeuwstorm. Enkel met de hulp van Helpende Geesten kunnen Nuna en Fox zich een weg banen door een landschap waar het onmogelijk lijkt om te overleven.
Ontgrendel fascinerende video-inzichten. Ouderlingen, vertellers en andere leden van de inheemse gemeenschap van Alaska delen verhalen en wijsheden over hun cultuur en waarden en de geweldige Arctische wereld die de spelers verkennen, in ruim 30 minuten aan interviews.