Nubla 2, gaat verder met het avontuur van de personages die we in Nubla Episode 1 hebben ontmoet vanaf het einde van hun bootreis. Eenmaal op het continent moeten ze hun zoektocht beginnen naar de Stad in het Centrum van de Wereld, op zoek naar de herinnering aan die wereld, die nu verloren is. Maar het zal niet gemakkelijk zijn om daar te komen. De Stad is geen fysieke plaats: Het is voorbij de dromen en de reis zal zeker moeilijk en gevaarlijk voor onze personages, die nu niet alleen Nubla om hun doel te bereiken, maar met vele andere personages en inwoners van die wereld zal worden gevonden op hun weg.
Nubla 2 combineert, net als zijn voorganger, niet alleen het verhaal van de videogame met de concepten achter de kunst en de afbeeldingen in het Thyssen-Bornemisza Nationaal Museum, maar vertelt ons nog veel meer: Was het terugkerende thema in Nubla de zoektocht naar identiteit en herinnering, nu wordt het thema van grenzen, tijd en ruimte, waardoor we allemaal vluchtelingen zijn in een wereld die niet meer de onze is, het hoofdthema van Nubla 2.