Odysseus Kosmos and his Robot Quest is een gepixeleerde point-and-click-avonturengame in de sfeer van de klassiekers uit de jaren 90.
Onze cast: Odysseus "Oddy" Kosmos, de technicus aan boord van het ruimteschip, en zijn enige metgezel, de sarcastische robot Barton Quest.
Oddy’s team is zeven jaar geleden vertrokken op een mysterieuze missie, waarbij Oddy en Quest achterbleven om het schip te onderhouden.
Het probleem is dat Oddy uitzonderlijk lui is en er genoeg van heeft om alleen te zijn - alleen met lekkers kun je zijn aandacht nog trekken. Barton moet de norse technicus de goede kant uit zien te sturen en aan zijn verplichtingen laten voldoen om het schip niet zijn baan te laten verlaten.
Bereid je voor op het oplossen van talloze puzzels, ontrafel de mysteriën van de San Francisco, red je bemanning en zorg dat je weer naar huis kunt!