One Last Breath vertelt een verhaal over wanhoop, maar ook over hoop. Zelfs als de post-apocalyptische wereld van dit 2.5D-avontuur verwelkt is, kunnen de krachten van Gaia genoeg zijn om het leven te herstellen. Dat zal echter niet makkelijk zijn. Veel angstaanjagende mutanten zullen haar meedogenloos jagen.
Geboren uit de allerlaatste adem van moeder natuur, heeft Gaia het vermogen om de omgeving te beheersen. Creëer paden met stammen, roep wijnranken op om tussen gaten te hangen, en los puzzels op met je krachten om onze planeet te redden.
De mensheid bestaat niet meer. Decennia van vervuiling en hebzucht hebben het tot absolute uitsterving gedreven. Echter, zijn echo kan nog steeds worden gehoord. Tijdens haar reis zal Gaia verlaten fabrieken bezoeken vol met gevaarlijke, door de mens gemaakte obstakels. Hoe werken ze nog steeds?
Gaias avontuur gaat over balans. Ze zal zowel brutaliteit als tederheid vinden terwijl ze probeert te overleven tegen vreemde wezens en de weerlozen te beschermen. Alleen onze wereld kan net zo meedogenloos zijn als charmant.