Outlast 2 is het vervolg op de bekroonde horrorgame Outlast die in het teken van survival staat. Outlast 2 speelt zich in dezelfde wereld als het eerste spel af, maar met andere personages en een ander scenario. Het spelen van dit spel voert je mee op een waanzinnige reis in de diepe krochten van het menselijke brein dat duistere geheimen heeft.
Outlast 2 laat je kennismaken met Sullivan Knoth en zijn volgers, die hun geschifte wereld achter hebben gelaten om Temple Gate op te bouwen, een plaats die zich midden in de wildernis en ver van alle beschaving bevindt. Knoth en zijn volgers bereiden zich voor op het einde der tijden en jij zit er middenin.